ПРО ОСОБЛИВОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО СОКОВОГО РИНКУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЛІДЕРА ГАЛУЗІ

Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

За роки незалежності вітчизняний ринок соків уже встиг зазнати чимало трансформацій. Спочатку він стрімко набирав обертів: завойовував прихильність споживачів, перетворюючи свою продукцію для українців з “випадкової покупки” на невід’ємний інгредієнт сімейного столу, відкривав чимало нових вітчизняних компаній. Останні ж, станом на початок докризового 2008-го, при тодішній ємності українського сокового ринку у 500-550 мільйонів літрів, закладали 15-18% річного росту, адже майже усі маркетингові дослідження переконували – потенціал розширення є, ринок наповнений лише на 50%...

Однак криза внесла свої корективи у прогнози бізнесу, не оминувши й соковий. Тож сік, як товар, для українців у 2009-му знову зазнав  трансформацій, перетворюючись на товар розкоші. Саме таке пояснення триразового скорочення вітчизняного ринку соку за останні два роки дають експерти.

Соковим компаніям втримати споживача у тяжкі фінансові часи досить непросто, адже клієнт почав обирати продукт не лише за якістю, а й за ціною, зручністю і економічністю упаковки.... Крім того, «кризових» змін зазнав і асортимент смаків сокової продукції. Та, на відміну від ринку, він, навпаки, розрісся. Додалися цікаві і неординарні суміші, розширився асортимент нектарів, соковмісних напоїв на прилавках магазинів.
15 років здорового лідерства
Компанія «Сандора» почала своє існування 28 вересня 1995 року. Цікаво, що на початку діяльності вона випускала не сік, а вино. Виробництво почалося з однієї лінії розливу у викупленому і переобладнаному цеху колишнього консервного заводу «Піонер» в селі Миколаївське Миколаївської області.
Швидкість найпершої лінії розливу складала всього 3600 (!) пакетів готової продукції за годину. На сьогоднішній день з діючих 29 ліній «Сандори» сходить більше 4-х мільйонів пакетів за добу.
2000 рік ознаменувався новою важливою подією: на заводі був введений в дію цех пюре і напівфабрикатів, який дозволив підприємству самостійно переробляти овочі і фрукти, готувати з них пюре і концентровані продукти, щоб протягом всього року виготовляти сік з власної сировини. У 2004 році «Сандора» знову трохи «підросла», відкривши лінію з переробки томатів у Херсонській області (с. Козачі Лагері), а також лінії з переробки фруктів у Криму (с. Джерельне). 
Уже за перші десять років свого існування «Сандора» завоювала не лише безліч нагород і перемог на українських і міжнародних конкурсах підприємств харчової промисло-вості, а й найголовніше – визнання споживачів більше ніж у двадцяти країнах світу.
25% продукції, що виробляється компа-нією «Сандора», експор-тується, за словами директора з виробництва компанії Володимира Єгоренка, у більше ніж 20 країн світу. Зокрема, до Росії, країн Центральної Азії і Закавказзя, США, Німеччини, Швеції, Ізраїлю…
Однак чи не найважливіша подія в житті сандорівців трапилась у 2007-му,  адже саме тоді, три роки тому «Сандора» стала частиною другого у світі виробника продуктів харчування та напоїв – компанії PepsiCo. Експерти називали цю угоду подією року для українського бізнесу.

Тож сьогодні продукція «Сандори» завоювала майже 50% сокового ринку України, адже виробничі потужності компанії дозволяють виготовляти справжній якісний вітчизняний сік. І починається процес виробництва ще на полях. Зі слів директора із закупівель «Сандори» Руслана Денежка, компанія ось уже декілька років працює з постійними постачальниками українських овочів і фруктів, серед яких декілька партнерів — великотоварні виробники томатів Херсонської і Миколаївської областей. Саме ці постачальники повністю забезпечують потребу компанії в томатах. Тож «Сандора» щорічно, починаючи з лютого і закінчуючи листопадом, інформує Денежко,  фінансово допомагає своїм партнерам, надаючи безпроцентні кредити виробникам. Що ж до імпортної сировини, яка використовується для виробництва соків з екзотичними смаками, то компанія співпрацює з одними з найкращих світових виробників фруктів. Зокрема, це відома американська продуктова компанія «Каргілл», російська - «Вільд», лідер східноєвропейського фруктового ринку компанія «Аграна» та інші. Так для виробництва апельсинового соку «Сандора» імпортує сировину, виготовлену з дорогих і якісних американських апельсинів, які ростуть в південному штаті Флорида.

За кулісами виробництва
Українські журналісти на-передодні «дня народження» «Сандори» мали змогу на власні очі побачити чи не весь процес виробництва сокової продукції на виробничих потужностях компанії у селі Миколаївське Миколаївської області.
Супроводжуючи гостей по території виробничих потужностей заводу, працівники «Сандори», начальник технологічного відділу виробничого комплексу (ВК) №1 та директор ВК №2 Андрій Маковенко неодноразово наголошували: виробництво соків – це високотехнологічний і трудомісткий процес, що вимагає професійного підходу, пильності, дисциплінованості та уважності.
На початкових етапах виробництва овочі та фрукти доставляють на виробничий комплекс, де їх ретельно сортують і миють в спеціальній мийній машині. Потім, залежно від вигляду овоча або фрукта, їх подають або на дроблення, або на видавлення кісточок. Тоді фрукти, овочі або ягоди перетирають і перетворюють на пюре-напівфабрикат, з якого готуються вже самі соки. Завершальний етап – короткочасна (півхвилини-хвилина) температурна обробка, завдяки якій продукт, зберігаючи всі вітаміни і мікроелементи, очищається від невластивої йому мікрофлори.
Для кожного продукту підбирають певний режим стерилізації – температуру і час витримки. Потім продукти швидко охолоджують. Після чого упаковують в пакети з чітким контролем відсутності доступу кисню до продукції.
На всіх етапах дотримується повна стерильність і строгий покроковий контроль якості. Кожні 20 хвилин з усіх виробничих ліній знімають контрольні пакети. Тож  якість кожної упаковки соку досягається як завдяки дотриманню постачальниками високих вимог до сировини, так і п'яти етапам  його перевірки в процесі виробництва: починаючи із сортування фруктів і закінчуючи комплексними дослідженнями готового продукту. Для цього на «Сандорі» обладнана найсучасніша в Україні виробнича лабораторія. Служба ж якості має абсолютно незалежний статус. Цей підрозділ не підпорядкований виробництву і займається виключно контролем дотримання технологічного процесу та забезпеченням відповідності готової продукції вимогам нормативів.

 

Авторизація

Люстрація

Останні новини


АКТУАЛЬНО

Зверніть увагу!
Читайте нашу газету! Може знайдете в ній загублену річ? 

ТУТ

Опитування

В.о. президента Турчинов пропонує провести одночасно з виборами президента референдум - щодо унітарного чи федеративного устрою України. Ви підтримуєте цю ідею?
 

Статистика сайту

Користувачів : 1751

«Добрі вісті, коли запрошують їсти»

Зараз на сайті

Реклама



Найбільше читають про

Інформери

Погода в Луцьку Курс долара


korovay_ban.png

Контактна інформація

Звертайтесь за адресами: м. Володимир-Волинський, вул. Ковельська, 56 м. Нововолинськ, вул. Нововолинська, 64/16
Контактний телефон редакції: 03342 3-81-31
Мобільний телефон редакції: 063 313-83-08
Контактный телефон (Нововолинськ): 03344 44-8-66